شهید مهدی حبیبی

نام پدر: محمد
تاریخ تولد: 1-1-1345 شمسی
محل تولد: اصفهان - گلپایگان 
بسیجی
مجرد
دیدبان
تاریخ شهادت : 21-10-1365 شمسی
محل شهادت : شلمچه-کربلای5 
گلزار شهدا: گلپایگان 
اصفهان
دیدبان رحمت الله  آقاجانی:
سلام یه خاطره ازشهید مهدی حبیبی درعملیات کربلای۴و۵ دارم براتون بیان میکنم

قبل از عملیات کربلای ۴همه یگانها درشهر خرمشهرو حومه مستقرشده بودند چند روزی به عملیات مانده ماچند نفرازبچه های دیده بانی ازجمله شهیدحبیبی تویه چادر درخرمشهرمستقربودیم همه گاهی وقتها گوشه ای براخودشون خلوت کرده ودلنوشته و وصیت نامه مینوشتند من دیدم شهید حبیبی اصلا تواین حال و هوا نیست و چیزی نمی نویسد به او گفتم چرا.

گفت من اصلا این چیزها را بلد نیستم.

گفتم مطالعه کن و بلاخره یه چیزی بنویس گفت باشه

خوب عملیات کربلای۴ با اون کیفیت شروع و پایان یافت.

دنباله ی ان چند روز بعدش عملیات کربلای۵ اغاز شد ما تو منطقه پنج ضلعی داخل کانالی که از عراقی ها تصرف شده بود مستقر بودیم چند شب بعدش قرار شد عملیات تکمیلی انجام بشه و نیروها خودشونا برسونند به کانال زوجی منطقه.
 یکی از دیدبانانی که قرارشد همراه گردان پیاده حرکت کنه شهید حبیبی بود عملیات انجام شد و من توکانال برنامه رله ی بیسیم دیدبان خط با توپخانه را انجام میدادم.

یک موقع من دیدم اتش دشمن سنگین شد با شهید حبیبی تماس گرفتم جوابم را با صدائی لرزان داد نگران شدم دوباره تماس گرفتم یک کلمه با صدای لرزان و نالان گفت و ان این بود من رفتم موقعیت....
منظورش شهادت بود و صداش قطع شدو جوابی دیگه نداد.

خدا روحش را با اولیاالله وصالحین محشورفرماید.
نشسته از راست:شهید مهدی حبیبی-رسولی-امین عزیزی
رضا مومن زاده
ایستاده از راست:شهید ناظم الرعایا-مجتبی موسوی
ایرج مومن زاده-گل انار